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BMW X5 (E70)

Engine shuts-down. The vehicle displays the following faults codes: 3F25, 3FF1 and/or 4530.

MODEL

VERSION

BMW X5 (E70)

3.0 d (M57 D30 (306D3)) 173 Kw 235 Hp 2993 Cm3

SYMPTOMS:

CAUSE/S:

3F25 – Input air flow control.
3F35 – Input air flow control at idle.
3FF1 – Air flow sensor (flow meter).
4530 – Charge air pressure control.
Fault codes recorded in the motor control unit.
The vehicle displays one or several of the above-mentioned fault codes.

The vehicle has one or several of the following symptoms:
• Not enough engine power.
• Engine shuts-down.
• Noise coming from the engine compartment.
• Poor acceleration.
• Vehicle in low power or emergency mode.

NOTE: This informative bulletin only affects those vehicles that are within a specific manufacturing date.

• Defect in the installation of the charge air duct between the intercooler and the throttle/EGR valve assembly.
• Damaged gaskets of the charge air duct.

SOLUTION

Repair procedure:
• Read the fault codes reported by the engine control unit with the diagnostic tool.
• Confirm that one or several of the fault codes that appear in the field symptoms of this bulletin are displayed.
• Check the condition of the charge air duct between the intercooler and the throttle/EGR valve assembly.
• Replace the charge air duct between the intercooler and the throttle/EGR valve assembly if you detect that it has been detached during the operation of the vehicle.
• Replace the gaskets of the charge air duct with new ones.
• Delete the fault codes reported by the engine control unit with the diagnostic tool.
• Carry out a second fault code reading en the engine control unit using the diagnostic tool and confirm that the fault codes that appear in the field symptoms are NOT recorded.

IMAGE 1:

A – Charge air duct between charge air cooler (Intercooler) and EGR valve/throttle assembly.
B – Boosting air duct seals.


The information provided in this bulletin is only a recommendation of the procedures to be followed and it cannot replace at any time neither the diagnosis nor the professional judgement of the repairer. Grup Eina Digital Ltd. will not accept any liability for any possible damages caused directly or indirectly from the use of the information in this bulletin.
It is absolutely prohibited to distribute or sell this document without prior authorisation from the competent party.
Copyright c-2022 Grup Eina.
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BMW X5 (E70)

Motor se para. Vehículo presenta los siguientes códigos de avería: 3F25, 3F35, 3FF1 y/o 4530.


MODELO

VERSIÓN

BMW X5 (E70)

3.0 d (M57 D30 (306D3)) 173 Kw 235 Cv 2993 Cm3

SÍNTOMA

CAUSA/S

3F25 – Control del conducto de aire de sobrealimentación.
3F35 – Control del conducto de aire de sobrealimentación al ralentí.
3FF1 – Medidor de masa de aire (caudalímetro).
4530 – Control de presión de aire de sobrealimentación.
Códigos de avería registrados en la unidad de control motor.
El vehículo presenta uno o varios de los códigos de avería anteriores.
El vehículo presenta uno o varios de los siguientes síntomas:
• Falta potencia motor.
• Motor se para.
• Ruidos procedentes del vano motor.
• Aceleración deficiente.
• Vehículo en modo degradado o emergencia.

NOTA: Este boletín informativo afecta solamente a los vehículos que se encuentran dentro de una fecha de producción específica.

• Defecto de montaje del conducto de aire de sobrealimentación entre el refrigerador de aire de sobrealimentación (Intercooler) y el conjunto mariposa/válvula EGR.
• Daños en las juntas del conducto de aire de sobrealimentación.

SOLUCIÓN

Procedimiento de reparación:
• Realizar lectura de códigos de avería registrados en la unidad de control motor con el útil de diagnosis.
• Confirmar que se registra uno o varios de los códigos de avería mencionados en el campo síntoma de este boletín.
• Comprobar el estado del conducto de aire de sobrealimentación entre el refrigerador de aire de sobrealimentación (Intercooler) y el conjunto mariposa/válvula EGR.
• Sustituir el conducto de aire de sobrealimentación entre el refrigerador de aire de sobrealimentación (Intercooler) y el conjunto mariposa/válvula EGR si se observa que se ha ido desprendiendo durante el funcionamiento del vehículo.
• Sustituir las juntas del conducto de aire de sobrealimentación por una nuevas.
• Borrar los códigos de avería registrados en la unidad de control motor con el útil de diagnosis.
• Realizar una segunda lectura de códigos de avería en la unidad de control motor con el útil de diagnosis y confirmar que NO se registran los códigos de avería mencionados en el campo síntoma de este boletín.

IMAGEN 1:

A – Conducto de aire de sobrealimentación entre el refrigerador de aire de sobrealimentación (Intercooler) y el conjunto mariposa/válvula EGR.
B – Juntas del conducto de aire de sobrealimentación.


La información proporcionada en este boletín informativo es únicamente una recomendación de procedimiento a seguir y no puede sustituir en ningún momento el diagnóstico ni el juicio profesional del reparador. Grup Eina Digital S.L. no se responsabiliza de eventuales daños provocados, directos o indirectos, resultado del uso de la información incluida en este boletín informativo.
Queda absolutamente prohibido distribuir o vender este documento sin autorización previa de la parte competente.
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BMW X5 (E70)

Motor desligasse. O veículo tem o seguintes códigos de falha: 3F25, 3F35, 3FF1 e/ou 4530.


MODELO

VERSÃO

BMW X5 (E70)

3.0 d (M57 D30 (306D3)) 173 Kw 235 Cv 2993 Cm3

SINTOMAS

CAUSA/S:

3F25 – Controlo da conduta de ar de sobrealimentação.
3F35 – Verificando a conduta de ar de admissão ao ralenti.
3FF1 – Medidor de massa de ar (medidor de fluxo).
4530 – Controlo de pressão de ar de sobrealimentação.
Códigos de avaria registados na unidade de controlo do motor.
O veículo tem um ou vários códigos de avaria mencionados.

O veículo apresenta um ou mais dos seguintes sintomas:
• Falta potência do motor.
• Motor desligasse.
• Ruídos do compartimento do motor.
• Aceleração deficiente.
• Veículo em modo de emergência.

NOTA: Este boletim informativo afeta apenas os veículos que estão dentro de uma data de produção específica.

• Instalação defeituosa da conduta de ar de carga entre o arrefecedor de ar de carga (intercooler) e o conjunto válvula de borboleta/EGR.
• Danos nas juntas da conduta de ar de sobrealimentação.

SOLUÇÃO

Procedimento de reparação:
• Ler os códigos de avaria registados na unidade de controlo do motor com a máquina de diagnóstico.
• Confirme se um ou mais dos códigos de avaria mencionados no campo de sintoma deste boletim são registados.
• Verifique a condição do tubo de ar de admissão entre o refrigerador de ar de admissão (Intercooler) e o conjunto da válvula borboleta / EGR.
• Substituir a conduta de ar de carga entre o refrigerador de ar de carga (Intercooler) e o conjunto borboleta/válvula EGR se se verificar que se desprendeu durante o funcionamento do veículo.
• Substitua as juntas da conduta de ar de admissão por uma nova.
• Apagar os códigos de avaria registados na unidade de controlo do motor com a ferramenta de diagnóstico.
• Efetuar uma segunda leitura de código de avaria na unidade de controlo do motor com a ferramenta de diagnóstico e confirmar que os códigos de avaria listados no campo de sintomas deste boletim NÃO são registados.

IMAGEM 1:

A – Conduta de ar de sobrealimentação entre o refrigerador de ar de admissão (Intercooler) e o conjunto da válvula do acelerador / EGR.
B – Juntas da conduta de ar de sobrealimentação.


A informação fornecida neste boletim informativo é apenas uma recomendação do procedimento a seguir e não pode substituir em momento algum o diagnóstico ou o avaliação profissional do reparador. O Grup Eina Digital S.L. não aceita qualquer responsabilidade por quaisquer danos diretos ou indiretos resultantes da utilização da informação contida neste boletim informativo.
É absolutamente proibido distribuir ou vender este documento sem autorização prévia da parte competente.
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BMW X5 (E70)

Le moteur cale. Le véhicule présente les codes défauts suivants : 3F25, 3F35, 3FF1 et/ou 4530.


MODÈLES

MOTORISATION

BMW X5 (E70)

3.0 d (M57 D30 (306D3)) 173 Kw 235 Cv 2993 Cm3

SYMPTÔMES :

CAUSES POSSIBLES :

3F25 – Contrôle du conduit d’air de suralimentation.
3F35 – Contrôle du conduit d’air de suralimentation au régime de ralenti.
3FF1 – Débitmètre d’air massique.
4530 – Contrôle de la pression d’air de suralimentation.
Codes d’erreur enregistrés dans l’unité de commande du moteur.
Le véhicule présente un ou plusieurs des codes d’erreur ci-dessus.

Le véhicule présente un ou plusieurs des symptômes suivants :
• Manque de puissance du moteur.
• Le moteur cale.
• Bruits provenant du compartiment moteur.
• Accélération faible.
• Véhicule en mode dégradé ou d’urgence.

NOTE : ce bulletin ne s’applique qu’aux véhicules ayant une date de production spécifique.

• Montage défectueux de la conduite d’air de suralimentation entre le refroidisseur d’air de suralimentation (Intercooler) et l’ensemble papillon des gaz/vanne EGR.
• Dommages aux joints du conduit d’air de suralimentation.

PROCÉDURE DE RÉPARATION

• Lire les codes d’erreur enregistrés dans l’unité de commande du moteur à l’aide de l’outil de diagnostic.
• Confirmer qu’un ou plusieurs des codes d’erreur mentionnés dans le champ des symptômes de ce bulletin sont enregistrés.
• Vérifier l’état du conduit d’air de suralimentation entre le refroidisseur d’air de suralimentation (intercooler) et l’ensemble papillon/vanne EGR.
• Remplacer le conduit d’air de suralimentation entre le refroidisseur d’air de suralimentation (Intercooler) et l’ensemble papillon/vanne EGR s’il s’est desserré pendant le fonctionnement du véhicule.
• Remplacer les joints du conduit d’air de suralimentation par des joints neufs.
• Effacer les codes de défaut enregistrés dans l’unité de commande du moteur avec l’outil de diagnostic.
• Effectuer une deuxième lecture des codes d’erreur sur l’unité de commande du moteur avec l’outil de diagnostic et confirmer que les codes d’anomalie mentionnés dans le champ des symptômes de ce bulletin ne sont PAS enregistrés.

IMAGE 1:

A – Conduit d’air de suralimentation entre le refroidisseur d’air de suralimentation (Intercooler) et l’ensemble papillon/vanne EGR.
B – Joints du conduit d’air de suralimentation.


L’information proposée dans ce bulletin est uniquement une recommandation de procédure àsuivre et ne peut remplacer en aucun moment ni le diagnostic ni le jugement professionnel du réparateur. Grup Eina Digital S.L.n’est pas responsable des éventuels dommages provoqués directement ou indirectement dans l’application des informations inclues dans ce bulletin informatif.
Il est absolument interdit de distribuer ou de vendre ce document sans l’autorisation préalable de la partie compétente.
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BMW X5 (E70)

Motor gestopt. Het voertuig registreert de volgende foutcodes: 3F25, 3F35, 3FF1 en/of 4530.


MODEL

VERSIE

BMW X5 (E70)

3.0 d (M57 D30 (306D3)) 173 Kw 235 Cv 2993 Cm3

SYMPTOMEN:

OORZAAK/OORZAKEN:

3F25 – Controleer het inlaatluchtkanaal.
3F35 – Inactieve laadluchtkanaalregeling.
3FF1 – Luchtmassameter (debietmeter).
4530 – Luchtdrukregeling Foutcodes geregistreerd in het motorregelapparaat.
Het voertuig heeft een of meer van de bovenstaande foutcodes.

Het voertuig vertoont een of meer van de volgende symptomen:
• Gebrek aan motorvermogen.
• Motor gestopt.
• Geluiden uit de motorruimte.
• Slechte acceleratie.
• Voertuig in gedegradeerde of noodmodus.

OPMERKING: deze nieuwsbrief heeft alleen betrekking op voertuigen die binnen een specifiek productiedatum vallen.

• Laadluchtkanaal montage defect tussen de inlaatluchtkoeler (Intercooler) en de gasklep / EGRklep.
• Schade aan de pakkingen van het inlaatluchtkanaal.

PROCEDURE VOOR REPARATIE

Reparatie procedure:
• Lees de foutcodes die zijn geregistreerd in de motorregeleenheid met het diagnoseapparaat.
• Bevestig dat een of meer van de foutcodes die in het symptoomveld van dit bulletin worden vermeld, zijn geregistreerd.
• Controleer de status van de intercooler tussen de intercooler en de gaskap / EGR-kap.
• Vervang het inlaatluchtkanaal tussen de inlaatluchtkoeler (Intercooler) en de gasklep / EGR-klepeenheid als wordt waargenomen dat deze losraakt tijdens het rijden met het voertuig.
• Vervang de pakkingen van het inlaatluchtkanaal door een nieuwe.
• Verwijder de foutcodes die zijn geregistreerd in de motorregeleenheid met het diagnoseapparaat.
• Lees de foutcodes in de motorregeleenheid nogmaals uit met het diagnoseapparaat en bevestig dat de foutcodes die in het symptoomveld van dit bulletin worden vermeld NIET zijn geregistreerd.

ZIE AFBEELDING 1:

A – Laad luchtkanaal tussen de inlaatluchtkoeler (Intercooler) en de gasklep / EGR-klep.
B – Laad luchtkanaalpakkingen op.


De informatie in dit bulletin is slechts een aanbeveling van de te volgen procedures en kan op geen enkel moment de diagnose of het professionele oordeel van de reparateur vervangen. Grup Eina Digital Ltd. aanvaardt geen aansprakelijkheid voor eventuele schade die direct of indirect wordt veroorzaakt door het gebruik van de informatie in dit bulletin.
Het is absoluut verboden om dit document te verspreiden of te verkopen zonder voorafgaande toestemming van de bevoegde partij.
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